FAQ - nejčastější dotazy zákazníků

Jak vypadá nová administrace admin.webglobe.cz ?

Nová administrace na admin.webglobe.cz byla aktualizována pro lepší uživatelský zážitek. Můžete očekávat moderní a intuitivní rozhraní, které usnadní správu vašich domén a emailů. Pro lepší představu o novém rozhraní si můžete prohlédnout naše uvítací video na YouTube

Jaké nové funkce pro Vás přibudou? Je toho opravdu hodně

  • rozšířená doba telefonní technické podpory

  • více platebních metod

  • kreditní systém

  • možnost registrovat a převádět domény přímo z administrace

  • možnost přidělit přístup s oprávněními dalším osobám

  • možnost sloučit více zákaznických účtů pod jeden

  • hromadná fakturace více služeb

  • více fakturačních kontaktů a možnost zvolit pro každou službu jiný

  • novou službu je možné objednat přímo z administrace

  • nastavení přesměrování domény na kliknutí

  • nastavení kořenového adresáře pro domény a subdomény

  • okamžité vystavení Lets Encrypt certifikátů

  • zobrazení detailu Lets Encrypt certifikátů

  • vynucení přesměrování na https nastavitelné v administraci

  • okamžité zapínání a vypínání DNSSEC

  • grafický webeditor stránek

  • grafické rozdělení prostoru mezi FTP, databázemi a emaily

  • množství informací o obsazeném prostoru

  • nastavení různých upozornění a notifikací na dosažení kvót ftp, databází a emailů

  • bohaté nastavení emailů - whitelist a blacklisty, geo blokace, zapínatelný greylisting, antivir a rizikové emaily

  • vyšší limity na počet odeslaných emailů jak přes smtp server, tak přes funkci mail() v PHP skriptech

  • více možností nastavení ve Webmailu

  • nástroj na přesun dat a emailů od jiného poskytovatele k nám

  • malware skener obsahu FTP

  • výběr webserveru Apache nebo Nginx

  • zálohování 30 dnů zpětně s možností vytvořit zkomprimovanou zálohu ke stažení kdykoliv

  • snadné stažení zkomprimovaných záloh ftp a databází

  • PHP error logy k dispozici online

  • PHP množství nastavení z administrace

  • PHP Composer

  • SSH

  • GIT přes SSH s využitím všech dostupných funkcí GITu v příkazové řádce

  • výběr statistik návštěvnosti stránek AWstats nebo Webalizer

Odkud psát autorizované požadavky a jak napsat na podporu?

Po přesunutí zákaznických účtů bude možné zasílat autorizované požadavky ze sekce Podpora nové administrace, podobně jako tomu bylo ve stávající administraci. O zpracování požadavku vás budeme informovat na váš kontaktní e-mail a emailem bude probíhat i následná komunikace.

Dovolám se na helpdesk?

Telefonní podpora bude k dispozici:

Pondělí - pátek: 7:00 - 22:00 
Víkendy: 8:00 - 18:00

Změní se přihlašovací údaje?

Přihlašovací jména (loginy) se mohou změnit v důsledku kolize s již existujícím loginem v systému. V takovém případě vám nový login pošleme při přesunu vašeho účtu.

Zůstane zachován můj stávající tarif, jeho parametry a cena?

Ano, název, nastavení tarifu, jeho parametrů a cena budou po přenesení nastaveny stejně jako je nyní.

Bude se něco měnit ve zpracování PHP skriptů?

Jednotlivé verze PHP zůstanou zachovány i po migraci. U nejstarší verze PHP 5.2 provedeme test, zda-li Vaše stránka bude funkční i na novější verzi PHP 5.3. Pokud ano, tak ponecháme 5.3, jinak nastavíme původní 5.2.

Změnou bude odesílání emailů z PHP skriptů. Prostudujte si prosím nápovědu Odesílání emailů z PHP skriptů. Pravděpodobně bude nutné z Vaší strany způsob odesílání upravit. Naopak pro Vás může být přínosem podstatně vyšší limit na počet odeslaných emailů za hodinu.

Bude možné opět využít dvoufaktorovou autorizaci při přihlášení do administrace?

Ano, bohužel však není technicky možné přenést původní nastavení, proto si v administraci nastavte dvoufaktorovou autorizaci nově. Budete příjemně překvapeni mnohem větším počtem možností.

Budu moci udělit přístup do své administrace někomu dalšímu?

Ano, nově bude možné také omezit tento přístup na konkrétní domény a sekce administrace. Toto nastavení provedete v administraci v menu "Můj účet" pod záložkou "přihlašovací účty".

Z jaké adresy budou chodit výzvy k prodloužení účtu?

E-maily spojené s fakturací budou nově zasílány z adresy fakturace@webglobe.cz.

Bude možné mít fixní variabilní symbol pro platby?

Ano, fixní variabilní symbol si můžete vyžádat u naší Zákaznické podpory.

Bude možné během migrace objednat nové služby?

V průběhu migrace můžete objednávat nové služby z produktové nabídky, která je na webu webglobe.cz.

Z jakých IP adres se spouští cron úlohy?

Veškeré informace o spouštění CRONů naleznete v nápovědě.

Budou mé stránky zálohovány a budu si moct zálohy stáhnout?

Zálohy webu a databází jsou k dispozici ke stažení jako archivy v nové administraci a to nově s 30ti denní historií. Odpadne tedy stahování soubor po souboru. Zálohy e-mailů jsou k dispozici přes autorizovaný požadavek u Zákaznické podpory.

Budu si moct objednat nové domény přímo z administrace?

Ano, nově je možné kdykoliv registrovat nebo přesunout další domény a mít tak vše pod jednou "střechou".

Kde najdu přehled všech emailových schránek?

Seznam emailových schránek pro jednotlivé domény najdete v detailu jednotlivých domén, je tak vše mnohem přehlednější.

Budu informován o zaplnění diskového prostoru?

Ano, nově Vám pošleme email když dojde k zaplnění jak FTP prostoru, tak prostoru pro databáze a i prostoru pro emaily.

Potřebuji jednoduché stránky jak se říká na kliknutí, je to možné?

Ano, nově je k dispozici výkonný webeditor ve kterém si stránky vytvoříte bez znalosti programování, složitých instalací Wordpressu apod.

Jsou k dispozici chybové protokoly a protokoly přístupů?

Ano, na FTP je historie přístupových access logů a nově i PHP error_log pro snadné ladění Vašich aplikací.

Probíhají nad mými daty nějaké antivirové testy?

Ano, jednou týdne je spuštěn nad daty antivirový test, jehož výsledky naleznete v administračním rozhraní. 

Změní se nastavení chybových stránek?

Po migraci budou u všech webů nastaveny standardní chybové stránky Webglobe. Moderní redakční systémy jako je Wordpress, Joomla, Drupal a další si chybové stránky nastavují a spravují sami. V jiných případech si můžete nastavit vlastní chybové stránky v administraci webhostingu.

Jak si přerozdělím prostor pro FTP, databáze a emaily?

Nově je k dispozici přehledné grafické rozdělení prostoru, podívejte se na naši nápovědu Jak nastavit diskový prostor

Jak si nahraji vlastní SSL certifikát?

Certifikát si nově můžete zakoupit přímo na našich stránkách a to včetně instalace. Doporučujeme však využití Lets Encrypt certifikátů, které jsou zdarma a nyní je lze aktivovat na kliknutí s jejich téměř okamžitou použitelností. Pokud budete potřebovat nahrát Váš vlastní certifikát, kontaktujte prosím náš helpdesk.

Využíval jsem webmail bez brandingu hostingu, půjde to i nyní?

Nově naleznete webmail bez našeho označení společnosti na adrese mail-globe.cz nebo roundcube.sk

Využíval jsem možnost jednoho přihlášení do více účtů, půjde to i nyní?

Nově je možné nastavit kromě přihlášení do dalších externích účtů také podrobná práva pro jednotlivé uživatele. Podrobněji v nápovědě externí účty.

Ve stávající administraci jsem měl povolen výpis adresáře (directory_listing), půjde to i v nové administraci?

U adresářů s povoleným výpisem adresáře, jsme do souboru .htaccess v daném adresáři přidali direktivu Options +Indexes, která povoluje v takovém adresáři výpis adresáře, pokud se zde nenachází index soubor. V případě, že budete požadovat povolení výpisu v dalších adresářích, tuto direktivu si přidejte do .htaccess souboru v daném adresáři. Pokud .htaccess soubor neexistujete, vytvořte jej.

Jak to bude s doménami zabezpečenými pomocí DNSSEC?

Přibližně 14 dnů před započetím migrace u všech takto zabezpečených domén DNSSEC vypneme. Po migraci si jej budete moci v nové administraci opět zapnout. Na provoz domény toto nebude mít vliv.

Bude možné se vzdáleně připojit do mých databází?

Ano, můžete se připojit na databázový server na standardním portu 3306.

Bude nutné znovu nastavit hesla na FTP?

Ano, u FTP účtů, u kterých jste si uložili heslo před 3. 2. 2024, bude z důvodu nekompatibility nutné heslo ve stávající administraci eBola znovu uložit, abychom mohli současné nastavení převést do Webglobe Adminu včetně FTP hesla. Po přesunu webových služeb bude možné nové heslo uložit i ve Webglobe Adminu.

Bude možné přidat další doménu k účtu během migračního období?

Ano, kontaktujte nás prosím autorizovaným požadavkem z Webglobe Admin z účtu, u kterého chcete přidání provést. Nastavení Vám provedeme jak v novém Webglobe Adminu, tak stávající administraci eBola.cz.